عاشق شدن – چرخه “سقوط”

قاعدگی فقط بخشی از زندگی افراد قاعدگی است. اما چند بار از ما می خواهیم که برای در امان ماندن از نوسانات احساسی و شکایات ناشی از یک چرخه – به ویژه در مرحله لوتئال ، سقوط داخلی ، آنها را نداشته باشیم؟ در چند سال گذشته ، خودم یاد گرفته ام که یک پتانسیل بزرگ – تا حدی هنوز کشف نشده – در تمام قسمتهای چرخه ما ، حتی این قسمت وجود دارد.

در این مقاله ، نگاهی خواهیم انداخت به مرحله سوم چرخه ، که هنوز هم چندان مورد پسند نیست ، بنابراین امیدوارم که بتوانم یک یا دو جنبه مثبت را برای شما فراهم کنم که در پایان بررسی کنید. زیرا ، صادقانه بگویم ، چرخه ما ، خواه ناخواه بخشی از ماست. به همین دلیل است که ما نیز باید آن را بپذیریم و از آن برای خود استفاده کنیم

بسیار مهم است که توجه داشته باشید که من پزشک یا هر چیز دیگری نیستم. در این مقاله ، من تجربیات ، مشاهدات و آنچه را که از خواندن آموخته ام به اشتراک می گذارم. من همچنین یک چرخه 28 روزه فرض می کنم ، اما هر چرخه به طور جداگانه بین 21 یا 37 روز متفاوت است ، که کاملا طبیعی است.

مدل چرخه سالانه

شاید بعضی از شما این مدل را بشناسید. هر فاز چرخه را به یک فصل خاص اختصاص می دهد.

بر این اساس ، بهار به محض متوقف شدن خونریزی شروع می شود و با بلوغ فولیکول پایان می یابد. سطح انرژی ما همزمان به آرامی افزایش می یابد. تابستان از حدود دوره تخمک گذاری شروع می شود ، یعنی دو روز قبل و بعد – این هم زمانی است که ما بیشترین انرژی را در اختیار داریم. ما می خواهیم بیرون برویم ، با دوستان ملاقات کنیم ، فعال باشیم. همانطور که شناخته شده است ، تابستان به دنبال پاییز است ، که تا شروع خونریزی ادامه دارد. به این دوره فاز لوتئال نیز گفته می شود و PMS می تواند در اینجا ظاهر شود. زمستان زمانی از روز 1 خونریزی است و تا حدود روز 7 که خونریزی متوقف می شود ، ادامه دارد.

مانند فصول در طبیعت ، ما می توانیم موارد خاصی را در چرخه خود اعمال کنیم. این به ویژه هنگامی اتفاق می افتد که ما در مورد ذخایر انرژی خود صحبت کنیم. در طول بهار ، جهان به آرامی بیدار می شود و انرژی های ما نیز همین کار را می کند: ما از خواب زمستانی خود بیدار می شویم. در تابستان ، ما از انرژی می ترسیم و در پاییز ، وقتی رنگ برگها تغییر می کند و شروع به ریزش می کنند ، برای فصل استراحت در زمستان آماده می شویم.

این توضیحات بیشتر شبیه یک کتاب تصویری است. البته برای هر شخص یکسان نیست. اما این یک نگاه اجمالی مبهم به آنچه در جریان است است.

سقوط

این زمان بعد از تخمک گذاری است ، زمانی که فولیکول ترکیده است ، تخمک در رحم است و به راحتی در آنجا نشسته است. در این مدت ، بدن ما کارهای زیادی انجام می دهد ، انرژی زیادی مصرف می کند و بنابراین به استراحت بیشتری نیاز دارد (همانطور که برای “زمستان” آماده می شویم).

برای اینکه بتوانید این را در سطح فیزیولوژیک درک کنید ، در اینجا توضیح مختصری در مورد آنچه در این مدت دقیقاً در بدن اتفاق می افتد آورده شده است: بین روزهای 15 تا 28 ، تخمک بارور نشده به سمت رحم حرکت می کند. در آنجا با کمک هورمون LH به جسم زرد تبدیل می شود. جسم زرد باعث تولید پروژسترون ، هورمون غالب در نیمه دوم چرخه می شود. سطح استروژن افت می کند و پروژسترون تضمین می کند که در صورت بروز حاملگی ، غشای مخاطی برای کاشت سلول تخمک آماده می شود. از جمله ، بر چسبناک شدن مجدد مخاط دهانه رحم تأثیر می گذارد و بنابراین مدت زمان زنده ماندن اسپرم را کوتاه می کند. اگر سلول تخمک بارور نشود ، جسم زرد قارچ می کند ، سطح پروژسترون پایین می آید و قاعدگی شروع می شود.

احساسات در هنگام پاییز

پاییز زمان گذار است. درست مانند طبیعت ، به راحتی (از نظر احساسی) زودرنج و طوفانی می شود. روزهای طلایی پاییز پر از آفتاب و ابرهای باران تاریک که طوفان ها را پیش بینی می کنند هر دو بخشی از کل هستند و فکر می کنم هرکدام جنبه های مثبت خود را دارند.

این زمان به خصوص برای بسیاری از افراد دشوار است ، به ویژه هنگامی که ما محیط خود را “دوست نداریم” و به دلیل استفاده از آن برای پرداختن به برخی موضوعات ناخوشایند. در این زمان ، ما معمولاً نمی توانیم انتظارات جامعه را به عنوان زنان “صلح دوست و (برای)” دادن برآورده کنیم. دقیقاً به همین دلیل است که فکر می کنم این زمان بسیار عالی است. این می تواند منجر به چیزی بسیار قدرتمند و قوی شود.

با این حال ، اگر سعی کنیم نیازها و درخواست های بدن خود را برای استراحت بیشتر و توجه عاطفی بیشتر سرکوب کنیم ، احساساتی مانند عصبانیت و نارضایتی می توانند بسیار بلند شوند. زیرا نیازهای ما می خواهند شنیده شوند. اگر اجازه ندهیم صدای آنها شنیده شود ، ممکن است در نهایت منفجر شویم.

نوسانات عاطفی و درد شدیدی در این مدت ممکن است رخ دهد که به PMS (علائم قبل از قاعدگی) معروف است. این علائم اغلب با کمبود پروژسترون همراه هستند ، زیرا پروژسترون بر ارگانیسم ما اثر آرام بخشی دارد. به همین دلیل آرزوی استراحت بیشتر داریم. در حال حاضر پزشکان و پزشکان جایگزین عالی وجود دارند که با آن آشنا هستند. اگر می خواهید برای کنار آمدن با این شرایط از تجهیزات بیشتری برخوردار باشید ، می توانید کمک بگیرید

زمان خود را بازیابی کنید

همانطور که قبلا ذکر شد ، من عاشق سقوط هستم. و با این منظور ، منظورم فقط بازی رنگها و شرایط مختلف آب و هوایی این فصل نیست ، بلکه مهمتر از همه مرحله چرخه است – حتی با حالات و روحیه هایی که به منصه ظهور می رسند. طبقه بندی همه اینها می تواند یک چالش باشد ، اما اگر آگاهانه خود را در اولویت قرار دهیم و در صورت لزوم از آن کنار بکشیم ، می تواند یک زمان بسیار قدرتمند و پاکسازی باشد که در آن بیشتر خود را بشناسیم.

بنابراین می تواند مفید باشد که از این زمان برای تأمل استفاده کنید تا آگاهانه فضای داخلی خود را به فضای داخلی خود اختصاص دهید. همانطور که قبلاً ذکر شد ، ما در اینجا به دنیای درون دسترسی بسیار خوبی داریم.

قبل از اینکه چند س questionsال برای تأمل و الهام به شما بدهم ، در اینجا یک نکته کوچک وجود دارد: اگر در این مدت نیاز به تصمیم گیری های بزرگ دارید ، وقت بگذارید تا “اجازه دهید آنها غرق شوند” و قبل از مهاجرت ، پایان دادن به روابط یا موارد دیگر مانند آنها ، یک چرخه دیگر صبر کنید. زیرا گاهی اوقات پشت احساسات بزرگتر فقط تغییرات کوچک یا نیازهای ناگفته پنهان می شوند …

سوالات برای تأمل:

  • کدام موضوعات وجود دارد و چه چیزی من را آزار می دهد؟ آیا می توان توجه داشت که چیزی وجود دارد که من دیگر نمی خواهم؟ مشارکت ، کار ، درد دل برای وضعیت دنیا ، ناامیدی؟
  • کدام احساسات وجود دارد؟ و چه چیزی در زیر آن احساسات پنهان است؟ چه چیزی من را آزار می دهد؟
  • برای تغییر چیزی دقیقاً می خواهم چه کاری انجام دهم یا مشاهده کنم؟ بهتر است یک مورد * را انتخاب کنید که در حال حاضر برای شما مهمترین باشد.
  • آیا من جرات می کنم به خانواده و شریک زندگی خود بگویم که چه نیازهایی دارند و چه چیزی به من خدمت نمی کند؟
  • کار در مورد موضوعات در یک مشارکت: آیا نمی توانم فقط آنطور باشم؟ اگر من همان باشم که هستم چه؟ مقاومت در این حالت می تواند به یک سد راه تبدیل شود.
  • چه در چرخه و چه در طبیعت از سقوط چه چیزی را دوست دارم؟
  • چگونه می توانم با بدنم کنار بیایم؟ آیا خودم را همانطور که هستم دوست دارم یا نه؟

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>