اجازه دهید دوباره جریان یابد – چگونه دوره خود را برگشتم

به دلیل عدم تعادل هورمونی ، حدود دو سال پریود شدم. در ابتدا من را اذیت نمی کرد ، اما هنوز هم بر سلامتی من تأثیر داشت. وقتی فهمیدم که خستگی و عدم تعادل پوست من علائم آن دوره های از دست رفته است ، شروع به تلاش و کنار آمدن با آن کردم. پریودم بعد از دو سال درمان برگشت. از آنجا که اکنون از گفتگوهایی که انجام داده ام می دانم که افراد دیگری نیز به هم شباهت دارند ، تصمیم گرفتم این مقاله را بنویسم.

و بنابراین می خواهم این مقاله را به کسانی که با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کنند اختصاص دهم. این مقاله گزیده ای کوچک از روند خود ترمیم خود من است. امیدوارم که بتواند به شما سرنخ هایی بدهد تا به شما کمک کند تا احساس بهتری داشته باشید.

بنابراین اینطور بود …

اولین دوره من:

از زمانی که دوره قاعدگی من از حدود 16 سالگی شروع شد ، بی قاعده بود. هر سه یا شش ماه برای من معمول بود. بنابراین در آغاز ، وقتی که در سال 2016 پریود شدم ، همه تعجب نکردم.

سبک زندگی من:

من همیشه ورزش و مشتاق فعالیتها بوده ام. من غذای سالم می خورم و دوست دارم سفر کنم. در آن زمان ، من معمولاً وقت نمی گذاشتم تا در زندگی روزمره خود را آرام کنم.

پوستم:

با از بین رفتن کامل عادت ماهیانه ام در سال 2016 ، پوست من چندین سال دیوانه شده بود. تلاش برای بهبود رنگ و چهره آن تا آن زمان کوتاه مدت بود. من شروع به ورزش بیشتر کردم و توجه زیادی به رژیم غذایی خود داشتم. سیائو ، شادی! سلام ، عذاب وجدان! با توصیه هایی که افراد مختلفی می شناختم گیج شدم.

رفتن به متخصص زنان:

هر زمان که به متخصص زنان مراجعه می کردم ، بارها و بارها به من پیشنهاد می شد که احتمال پوکی استخوان را افزایش می دهم زیرا پریود نمی شوم و اگر بخواهم چند پوند بیشتر اضافه کنم ، ممکن است پریودم برگردد. اجرای آن نکته ساده ای نبود ، زیرا افزایش وزن هرگز برای من آسان نبوده است … حتی با تعداد زیادی شکلات شکلاتی که خواهرم به من غذا می داد. متأسفانه در آنجا هیچ نکته دیگری به من داده نشد.

از آنجا که مراجعه به متخصص زنان برای من هیچ کمکی نکرد ، حدود دو سال به آنجا برنگشتم. من همچنین شروع به دیدن هر نوع مشاوره در این زمینه به عنوان سرزنش دیگران کردم. من آن زمان در ذهنم داشتم که کار اشتباهی انجام می دهم و مسئول این واقعیت است که پریودم برنمی گردد. متأسفانه من توجه نمی کردم که در جامعه ای بزرگ شده ام که در واقع سبک زندگی ام ، که احساس می کردم باعث این امر شده است ، به من آموخته شده است.

و یک چیز واضح بود: برای تغییر چیزی ، من به کمک بیشتری احتیاج داشتم … که همچنین چیزی بود که باید ابتدا به خودم اعتراف می کردم. وقتی سرانجام به خودم آمدم و حداقل برای لکه گیری و معاینه نزد متخصص زنان برگشتم ، به خودم اجازه دادم اگر احساس خوبی نداشتم ، متخصص زنان را تغییر دهم.

از طریق GIPHY

وارد مرحله شوید: FEMNA

با تشکر از همکاری Amazingy و FEMNA – که در بهار 2018 آغاز شد – سفر من دوباره آغاز شد. FEMNA یک شرکت مستقر در برلین است و در سال 2016 توسط Maxie Matthiessen و Emily J. Casey تاسیس شد. هدف آنها ارائه راهی طبیعی برای رفع گرفتگی قاعدگی با محصولاتشان بود. علاوه بر این ، این تیم در آموزش افراد بسیار عالی عمل می کند.

من برای آنها نامه ای الکترونیکی نوشتم و در آن جزئیات درخواستم را شرح دادم و اندکی پس از آن از امیلی پاسخی دریافت کردم که سپس مرا به هانا پهلگریم فرستاد. هانا یک متخصص طب طبیعی برای زنان است و در آن زمان هنوز تمرینات شخصی خود را انجام می داد.

درمان

من شروع به دیدن هانا در پاییز سال 2018 کردم ، و اگرچه تمرکز جلسات ما بر روی مسائل پوستی من بود ، اما هانا مدام برایم توضیح می داد که بین پوست من و شروع خستگی / کندی ارتباط وجود دارد – و این مربوط به من بود دوره از دست رفته بنابراین من واقعاً می خواستم از پس آن برآیم.

این درمان شامل مخلوطی از دمنوش های گیاهی ، گیاهان محلی ، تنتورها (عصاره های گیاهی بسیار غلیظ) ، گلوله ها و کارهای احساسی بود. بعد از هر جلسه ، من انتخاب چای یا تنتور را داشتم. در ابتدا تصمیم گرفتم که با مخلوط چای شروع کنم. من روزی 3 برابر چای تهیه می کردم و برای انجام برنامه ریزی برای استراحت بیشتر در زندگی روزمره ، مشق شب به من داده می شد – انجام این کار در کنار اختصاص وقت برای کار ، دوستان و سرگرمی ها برای من آسان نبود.

در آغاز:

من در زمان استراحت ناهار 10-15 دقیقه وقت را برای مراقبه شروع کردم ، و گاهی اوقات همکاران کارم به من می پیوستند. اگر دلم نمی خواست مراقبه کنم ، چرت بعد از ظهر می خوابم. لحظات چای روزانه نیز وقفه های کوچکی به من می داد. هر وقت خیلی خسته می شدم ، باید یاد می گرفتم که برنامه ها ، قرارها یا جلسات ورزشی را لغو کنم.

بدن من خیلی خوب به درمان پاسخ داد. من همچنین متوجه شدم که چگونه از نظر احساسی من را به چالش می کشد. به عنوان مثال ، وقتی صحبت از احساس خشم می شد – با گذشت زمان ناگهان بروز می کرد و به جای سرکوب کردن ، یاد گرفتم آن را بپذیرم و به همان اندازه که احساس شادی می دهم ، در خانه عاطفی ام فضای لازم را برای آن فراهم کنم. من تعجب کردم که دیدم این روند ساده پذیرفتن احساسات “منفی” تا چه حد می تواند سلامت کلی من را بهبود بخشد و رسیدگی به احساسات من را آسان تر کند.

از طریق GIPHY

اولین موفقیت:

در تابستان سال 2019 ، پس از کمتر از یک سال از طی این روند درمانی ، برای اولین بار دوباره پریود شدم. متأسفانه ، هورمونهای من هنوز به اندازه کافی برای نگهداری آن قوی نبوده اند و پس از عفونت مثانه ، تقریباً یک سال دوباره دور ماند. در آن زمان ، من اعتماد به نفس بیشتری داشتم ، رنگ چهره بهتر داشتم ، انرژی بیشتری داشتم و تمام تلاش های ناموفق را داشتم تا قاعدگی خود را به طور مداوم برگردانم. بنابراین کمی استراحت کردم ، تا نفس عمیق بکشم!

استراحت کوتاه:

نیم سال بعد ، هانا کتاب خود را منتشر کرد عادت زنانه. – چرخه شما و من تصمیم گرفتم دوباره از آن به عنوان یک نقطه شروع استفاده کنم ، و خودم را وقف “دوره پروژه” کردم. در فصل آخر ، هانا اثراتی را که از دست دادن یک دوره قاعدگی می تواند بر بدن داشته باشد ، توصیف می کند و من می توانم 100٪ با آنها ارتباط برقرار کنم.

اگرچه متخصصان زنان به من گفتند که عدم پریود می تواند عوارض جانبی مرتبط با سلامتی داشته باشد ، من در آن زمان آماده پذیرش آن نبودم.

"عادت زنانه.  - چرخه شما" توسط هانا پهل گریم

تلاش های جدید:

هانا در کتاب خود اصطلاحاً “دوچرخه سواری بذر” را توصیه می کند ، زیرا از تولید هورمون در هر نیمه چرخه – استروژن در نیمه اول و پروژسترون در نیمه دوم پشتیبانی می کند.

  • 1خیابان نصف: 1 قاشق چایخوری دانه کدو تنبل و 1 قاشق چایخوری. بذر کتان روزانه
  • 2دوم نصف: 1 قاشق چایخوری دانه کنجد و 1 قاشق چایخوری. دانه های آفتابگردان روزانه

و بعد از چرخه “دوچرخه سواری بذر” ، پیاده روی بیشتر ، اجازه دادن به خودم برای استراحت روزمره ، و همچنین کمی تمرین استقامت ، موفقیت مشهود بود. در تابستان سال 2020 ، دوباره توانستم از پریودم استقبال کنم!

آخرین مرحله:

ما یک آزمایش هورمون انجام دادیم تا از تعادل هورمونی من مطلع شوید. مشخص شد که بدن من بیش از حد پروژسترون و بیش از حد تستوسترون تولید می کند. سپس تصمیم گرفتیم از سطح پروژسترون من با گلوله پشتیبانی کنیم. اکنون آنها را در نیمه دوم چرخه مصرف می کنم. از آن به بعد ، من هر ماه پریود می شوم – و در حالی که البته هنوز کمی نگرانم که ناگهان متوقف شود ، من سعی می کنم تا آنجا که ممکن است خودم را از این اضطراب راحت کنم و به جای آن انتخاب می کنم که منتظر هر ماه باشم وقتی پریودم دوباره فرا می رسد ، زیرا برای من اکنون نشانه نشاط است.

نکات من:

  • تست هورمون – در ابتدای درمان ، بپرسید آیا می توانید آزمایش هورمون انجام دهید. این امر به شما بینش مستقیمی در مورد تعادل هورمون می دهد ، که می تواند با هدف درمان بیشتر هدف قرار گیرد.
  • مکان استراحت – من به دنبال مکانی (در مورد من ، پارک بود) بودم که بتوانم در آن استراحت کنم. من می توانم آنجا بخوانم ، مدیتیشن کنم یا فقط کاری انجام ندهم. و هیچ کس از این مکان چیزی نمی داند … این واحه مخفی آرامش من است …
  • کتاب – خود شفقت توسط کرستین نف. وی در کتاب خود ، در مورد تأثیرات مفید دلسوزی به خود می نویسد ، و با مطالعات و گزارش های تجربه شخصی از آن پشتیبانی می کند. این کتاب همچنین شامل تمریناتی است که می توانید با استفاده از آنها تئوری را فوراً عملی کنید.

    غذای آماده من: روشی خوب ، فهمیده و دوست داشتنی برای برخورد با خودم. عاشق بودن … بنابراین حتی اگر قادر به انجام کاری نیستید یا به نظر نمی رسد قادر به مدیریت آن هستید ، فقط خوب باشید! ♡

عکس ازdidssph وsyn__thesis

از این مقاله لذت بردید؟ برای دریافت به روزرسانی ، نکات بهداشتی و زیبایی پایدار و پیشنهادات ویژه از فروشگاه ما می توانید برای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنید – درست در صندوق ورودی شما!

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>